رئیس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال گفت : متاسفانه برخی افراد یک روز ما را دزد خطاب می‌کنند و روز بعد به عنوان نماینده ما معرفی می‌شوند.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، باز هم سال به سه ماه آخر خود رسید؛ جایی که همه ساله والیبال ایران در این تاریخ شاهد میزبانی رقابت‌های ساحلی تور آسیا - اقیانوسیه بود، اما سال گذشته برای نخستین بار این دوره از مسابقات برگزار نشد تا زنگ خطر گرفتن تک میزبانی ساحلی آسیایی ایران به صدا درآید.
 
این مسابقات همه ساله با حمایت مالی دانشگاه آزاد به انجام می‌رسید؛ سال گذشته هم توافقاتی بین فدراسیون و دانشگاه آزاد ایجاد شد، اما سرانجامی نداشت. در سال جاری هم به نظر می‌رسد که مسئولان کمیته ساحلی از پیدا کردن اسپانسر قوی عاجز مانده‌اند و به احتمال فراوان این رقابت‌ها برای دومین سال متوالی برگزار نخواهد شد.
 
این اتفاقات بهانه‌ای شد تا گفت‌وگویی با حسن‌ منصوری، رئیس کمیته والیبال ساحلی ایران ترتیب دهد که مصاحبه وی را در زیر می‌خوانید:
 
* برنامه‌ای برای برگزاری تور آسیا - اقیانوسیه نداریم

 
منصوری در مورد اینکه گفته می‌شود احتمالاً مسابقات والیبال ساحلی تور آسیا - اقیانوسیه امسال هم برگزار نخواهد شد، اظهار داشت: فعلاً هیچ برنامه‌ای برای برگزاری این مسابقات نداریم؛ سال گذشته هم دانشگاه آزاد در جلسه‌ای مشترک با ما اعلام آمادگی کرد، اما پس از آن رفت و پشت سر خود را هم نگاه نکرد. آنها بهانه واهی مطرح کردند که چون مسئولان فدراسیون این موضوع را به رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، نمی‌توانند با ما همکاری کنند.
 
وی ادامه داد: چند بار هم ما پیگیری کردیم، اما جواب مثبتی نگرفتیم و مسابقات برگزار نشد. در حال حاضر هم ما مسابقات رده‌های مختلف سنی برگزار می‌کنیم، اما رسانه ملی هیچگونه همکاری با ما ندارد و هیچکدام از مسابقات را پخش نمی‌کند و با این شرایط اسپانسرها هم وارد والیبال ساحلی نمی‌شوند.
 
* مسئولان دانشگاه آزاد بهانه واهی آوردند
 
رئیس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال گفت: سال گذشته مسئولان دانشگاه آزاد تمام موارد را پذیرفتند، اما زمان از دست رفته بود و نمی‌شد مسابقات را برگزار کنیم. ما حتی به کنفدراسیون والیبال آسیا هم نامه زدیم تا رقابت‌ها پس از عید نوروز انجام شود، اما آنها موافقت نکردند. البته موضوع اصلی و بهانه واهی دانشگاه آزاد بود که به دلیل اینکه ما جلسه مشترک را رسانه‌ای کرده‌ایم از همکاری با ما سرباز زدند.
 
منصوری ادامه داد: به رقابت‌های چین اعزام شدیم، اما دلارهای بازیکنان را ندادند و مشکلات اقتصادی را بهانه کردند. شنیده‌ام پس از عید نوروز قرار است مسابقاتی با عنوان والیبال ساحلی غرب آسیا در ایران برگزار شود که کمیته ملی المپیک نقش پررنگی در برگزاری آن دارد.
 
* ابتدا باید چاه بکنیم و سپس بنا را بسازیم
 
وی در مورد اینکه مسابقات غرب آسیا با رقابت‌های تور آسیا - اقیانوسیه که تنها میزبانی آسیایی ایران است، فرق می‌کند، اظهار داشت: من قول می‌دهم اگر همین حالا هم اسپانسر پیدا کنیم می‌توانیم نظر مساعد مسئولان کنفدراسیون آسیا را جلب کنیم و میزبان تیم‌های مختلف باشیم. سال گذشته در کشورهای مختلف هم برخی مسابقات لغو شد و مشکل خاصی وجود ندارد.
 
منصوری در پاسخ به این سوال که در چین هر ساله چندین مسابقه برگزار می‌‌شود و اگر سالی یک یا دو مسابقه هم لغو شود اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، اما در ایران شرایط متفاوت است و چه برنامه‌ای برای این امر دارید که این میزبانی را از ایران نگیرند، خاطرنشان کرد: میزبانی را از ایران نمی‌گیرند. ما ابتدا باید چاه بکنیم و سپس بنا را بسازیم، اما متاسفانه هیچکس با ما همکاری نمی‌کند. اسپانسرها هم می‌ترسند وارد والیبال ساحلی شوند، چراکه فکر می‌کنم این رشته فرزندخوانده است. ما مسابقات رده‌های سنی مختلف را با بی‌پولی و بدبختی برگزار کردیم تا والیبال ساحلی دیده شود، اما هچیکس پا پیش نمی‌گذارد.
 
* والیبال ساحلی در رقابت‌های کیش خلاصه نمی‌شود
 
رئیس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال گفت: فعلاً شرایط اینگونه است و باید مشکلات را بررسی کنیم. بدون شک مشکلات مالی حرف اول را می‌زند؛ ما به شدت به دنبال برگزاری مسابقات هستیم، اما با شرایط موجود نمی‌توان گفت که مسابقات برگزار می‌شود یا خیر.
 
وی با بیان اینکه والیبال ساحلی در رقابت‌های کیش خلاصه نمی‌شود، افزود: اگر علاقه‌ای به برگزاری مسابقات نداشته باشم، پس چرا این تعداد مسابقه تاکنون برگزار کرده‌ایم؟ مدیریت کنونی با مدیریت گذشته چه تفاوتی دارد؟ تنها رقابت‌هایی که برگزار نشد همین مسابقات آسیا - اقیانوسیه بود. کلاس‌های مختلف و رقابت‌های مختلفی برگزار و اعزام شدیم، اما هیچکدام دیده نشد و فقط و فقط می‌گویند مسابقات کیش لغو شده است.
 
منصوری گفت: رقابت‌های کیش را هم که فدراسیون برگزار نمی‌کرد، بلکه ارگان‌های دیگری اسپانسر می‌شدند و حالا حاضر نیستند سرمایه‌گذاری کنند؛ با این شرایط تکلیف ما چیست؟ با هزار مشکل ارومیه و بندرعباس را برای سرمایه‌گذاری در والیبال ساحلی وارد میدان می‌کنیم، اما در آخرین لحظات به گونه‌ای با ما برخورد می‌کنند که تیم‌ها منصرف می‌‌شوند.
 
* کاری جز عذرخواهی از دستم برنمی‌آید
 
رئیس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً فدراسیون و کمیته ساحلی با تمام عظمت‌شان اسپانسری ندارند که بتواند مسابقات را برگزار کند، تنها "آه" کشید و گفت: نمی‌دانم!
 
وی افزود: از طرفی اسپانسر می‌آوریم و از طرفی به دلیل نرفتن یک نفر همراه تیم مانع حضور اسپانسر در مسابقات می‌شوند؛ آیا به نظر شما آن اسپانسر حاضر است بار دیگر به والیبال ساحلی بیاید؟ من بارها عذرخواهی کرده‌ام و حالا هم عذرخواهی می‌کنم و معتقدم که جز عذرخواهی کاری از دستم برنمی‌آید! به هر حال باید بگویم که دنبال اسپانسر هستیم و اگر پیدا شود قطعاً مسابقات را برگزار می‌کنیم.
 
* یک روز ما را دزد خطاب می‌کنند و یک روز نماینده ما می‌‌شوند!
 
منصوری در مورد اینکه گفته می‌شود مسابقات غرب آسیا را خجسته برگزار خواهد کرد، گفت: این موضوع هنوز قطعی نیست. پیشنهاداتی مطرح شده است که مسئولان بررسی خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه اصلاً دلخور نیستم، ادامه داد: آیا اگر شما مسئول کمیته والیبال ساحلی بودید ناراحت نمی‌شدید که یک نفر دیگر مسابقات ساحلی را برگزار می‌کرد؟ من چون از داخل ورزش آمده‌ام برای والیبال گذشت می‌کنم، اما به این راحتی هم نیست که هر اتفاقی بیافتد با شخصی و آبروی افراد بازی شود و من هم قبول کنم.
 
رئیس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال با بیان اینکه درست است که اشتباهاتی دارم، اما گذشت می‌کنم، گفت: من می‌گویم والیبال ساحلی باید پیشرفت کند به شرطی که افرادی که کار می‌کنند صداقت داشته باشند؛ نه اینکه یک روز کمیته ساحلی را دزد خطاب کنند و یک روز نماینده ما شوند.
 
* خجسته انسان بزرگ، اما دروغگو است
 
منصوری اظهار داشت: خجسته سال گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کمیته والیبال ساحلی دزد است. من مربی تیم ملی بودم و خجسته در بازی‌های دهه فجر فیلمبرداری می‌کرد؛ وی انسان بزرگی است، اما دروغگو است.
 
* اگر می‌دانستم اینگونه است، رئیس کمیته نمی‌شدم
 
وی گفت: پس از آن مصاحبه تصمیم گرفتم که کمتر صحبت کنم تا والیبال ساحلی وارد حاشیه نشود. اگر می‌دانستم والیبال ساحلی چنین شرایطی دارد هیچ‌وقت مسئولیت این کمیته را نمی‌پذیرفتم. به نظر من خیلی‌ از موارد را من نباید پاسخ دهم، بلکه فدراسیون والیبال باید پاسخگو باشد.
 
منصوری با بیان اینکه اگر نامردی‌ها زیاد شود تمام حرف‌هایم را خواهم گفت، افزود: من تمام موارد را متوجه می‌شوم و می‌دانم چرا این روزها نام خجسته مطرح شده است. فدراسیون خودش را کنار کشیده و ما را لب تیغ قرار داده است. من زندگی و جوانی‌ام را گذاشته‌ام و به موقع حرف‌های زیادی برای گفتن خواهم داشت.
/2759/